Այս նախագիծը սկսեցինք իրականացնել դպրոցում, որովհետև աշակերտների իրական գիտելիքները չափելու գործիք դեռևս չունենք:
Ուսուցիչները իրենց աշխատանքը կատարում են սահմանված կարգով: Մեկն այդ աշխատանքը կատարում է լավ, մյուսը վատ, բայց բոլորն էլ ունեն թեմատիկ պլան, օգտվում են առարկայի ծրագրից, գնահատում են աշակերտներին, ունենում են հաջողություններ և անհաջողություններ: Բայց որևէ արտաքին ստուգման ժամանակ, երբ աշակերտները հայտնվում են նոր իրավիճակում, նոր հարցեր են տեսնում, նոր ձևաթղթերի վրա գրված թեստեր, նրանց գրավոր աշխատանքների արդյունքները նվազում են: Վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ աշակերտները որոշ դեպքերում դժվարանում են պատասխանել առաջին կարգի բարդության հարցերին կամ առաջին կարգի բարդության հարցերի պատասխանները չիմանալու պատճառով չեն կարողանում կատարել երկրորդ կարգի բարդության առաջադրանք: Իսկ ինչու: Մի թե մենք չունենք ժամանակ դասի ընթացքում աշակերտներին տալ առաջին կարգի բարդության հարցերի պատասխանները գտնելու գիտելիքներ և հմտություններ: Պարզվում է, որ ունենք: Բայց կա մի շատ կարևոր արգելք: Այդ արգելքը մենք՝ ուսուցիչներս ենք հորինել: Արգելքն ասում է, որ եթե ամբողջ դասը օգտագործեմ առաջին կարգի բարդության հարցերի պատասխանները գտնելու համար գիտելիքներ հաղորդելու վրա, երկրորդ և երրրորդ կարգի հարցերի պատասխանների համար անհրաժեշտ գիտելիքները ե՞րբ հաղորդեմ: Բոլոր ուսուցիչները գիտեն, որ եթե աշակերտը չի յուրացրել պարզը, ապա բարդը նրան հնարավոր չէ սովորեցնել: Այդ դեպքում բարդը նա նույնպես անգիր կանի: Գիտեն, բայց պետք է պլանը կատարեն:
Այս շղթան ընդհատելու համար որոշեցինք կազմել սեպտեմբեր- հոկտեմբեր ամիսներին հաղորդված նյութի առաջին կարգի բարդության հնարավոր բոլոր հարցերը և առաջարկել աշակերտներին կրկնել և մեկ շաբաթ հետու գրավոր պատասխանել այդ հարցերին:
Համաձայն գնահատման մեթոդաբանության 1-ին կարգի μարդության առաջադրանքները պահանջում են արդեն ուսումնասիրված ծրագրային նյութի բովանդակությանը վերաμերող չափորոշիչային գիտելիքների իմացություն, պարզ և ծանոթ իրադրություններում դրանք կիրառելու կարողություն, կողմնորոշման և կատարման համար չեն պահանջում ինքնատիպ (ոչ ստանդարտ) մոտեցումներ, միջնորդավորված քայլեր ու հիմնավորումներ:
Մենք հասկանում էինք, որ արդյունքները չեն կարող իդելական լինել: Այստեղ ոչ մի սարսափելի բան չկա: Պարզապես պետք է հասկանալ թե ինչ չենք կարողացել սովորեցնել և ինչը աշակերտները չեն իմանում:
Գրավոր աշխատանքի արդյունքները հաստատեցին մեր սպասումները: Ուրախալի էր, որ մեր աշակերտները ավելի շատ գիտեին քան չգիտեին: Բայց այն ինչ նրանք չգիտեին պետք է նարանց նորից սովորեցնել: ԵՎ այդ աշխատանքը պետք է հասցնել մինչև նոյեմբեր ամսվա վերջը, երբ աշակերտները նոր գրավոր աշխատանքով ցույց կտան մեր աշխատանքի արդյունքը: Այդ մասին կխոսենք նոյեմբերի վերջին:
Մի օրինակ առաջին աշխատանքից: Դասարանում սովորում են 20 աշակերտ: Առարկայի գրավոր աշխատանքը կազմված էր 40 հարցից;
Այստեղ ներկայացվում են աշակերտներից յուրաքանչյուրի կատարած սխալները:
Ուսուցիչները իրենց աշխատանքը կատարում են սահմանված կարգով: Մեկն այդ աշխատանքը կատարում է լավ, մյուսը վատ, բայց բոլորն էլ ունեն թեմատիկ պլան, օգտվում են առարկայի ծրագրից, գնահատում են աշակերտներին, ունենում են հաջողություններ և անհաջողություններ: Բայց որևէ արտաքին ստուգման ժամանակ, երբ աշակերտները հայտնվում են նոր իրավիճակում, նոր հարցեր են տեսնում, նոր ձևաթղթերի վրա գրված թեստեր, նրանց գրավոր աշխատանքների արդյունքները նվազում են: Վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ աշակերտները որոշ դեպքերում դժվարանում են պատասխանել առաջին կարգի բարդության հարցերին կամ առաջին կարգի բարդության հարցերի պատասխանները չիմանալու պատճառով չեն կարողանում կատարել երկրորդ կարգի բարդության առաջադրանք: Իսկ ինչու: Մի թե մենք չունենք ժամանակ դասի ընթացքում աշակերտներին տալ առաջին կարգի բարդության հարցերի պատասխանները գտնելու գիտելիքներ և հմտություններ: Պարզվում է, որ ունենք: Բայց կա մի շատ կարևոր արգելք: Այդ արգելքը մենք՝ ուսուցիչներս ենք հորինել: Արգելքն ասում է, որ եթե ամբողջ դասը օգտագործեմ առաջին կարգի բարդության հարցերի պատասխանները գտնելու համար գիտելիքներ հաղորդելու վրա, երկրորդ և երրրորդ կարգի հարցերի պատասխանների համար անհրաժեշտ գիտելիքները ե՞րբ հաղորդեմ: Բոլոր ուսուցիչները գիտեն, որ եթե աշակերտը չի յուրացրել պարզը, ապա բարդը նրան հնարավոր չէ սովորեցնել: Այդ դեպքում բարդը նա նույնպես անգիր կանի: Գիտեն, բայց պետք է պլանը կատարեն:
Այս շղթան ընդհատելու համար որոշեցինք կազմել սեպտեմբեր- հոկտեմբեր ամիսներին հաղորդված նյութի առաջին կարգի բարդության հնարավոր բոլոր հարցերը և առաջարկել աշակերտներին կրկնել և մեկ շաբաթ հետու գրավոր պատասխանել այդ հարցերին:
Համաձայն գնահատման մեթոդաբանության 1-ին կարգի μարդության առաջադրանքները պահանջում են արդեն ուսումնասիրված ծրագրային նյութի բովանդակությանը վերաμերող չափորոշիչային գիտելիքների իմացություն, պարզ և ծանոթ իրադրություններում դրանք կիրառելու կարողություն, կողմնորոշման և կատարման համար չեն պահանջում ինքնատիպ (ոչ ստանդարտ) մոտեցումներ, միջնորդավորված քայլեր ու հիմնավորումներ:
Մենք հասկանում էինք, որ արդյունքները չեն կարող իդելական լինել: Այստեղ ոչ մի սարսափելի բան չկա: Պարզապես պետք է հասկանալ թե ինչ չենք կարողացել սովորեցնել և ինչը աշակերտները չեն իմանում:
Գրավոր աշխատանքի արդյունքները հաստատեցին մեր սպասումները: Ուրախալի էր, որ մեր աշակերտները ավելի շատ գիտեին քան չգիտեին: Բայց այն ինչ նրանք չգիտեին պետք է նարանց նորից սովորեցնել: ԵՎ այդ աշխատանքը պետք է հասցնել մինչև նոյեմբեր ամսվա վերջը, երբ աշակերտները նոր գրավոր աշխատանքով ցույց կտան մեր աշխատանքի արդյունքը: Այդ մասին կխոսենք նոյեմբերի վերջին:
Մի օրինակ առաջին աշխատանքից: Դասարանում սովորում են 20 աշակերտ: Առարկայի գրավոր աշխատանքը կազմված էր 40 հարցից;
Այստեղ ներկայացվում են աշակերտներից յուրաքանչյուրի կատարած սխալները:
|
|
1
|
9
|
2
|
0
|
3
|
1
|
4
|
1
|
5
|
0
|
6
|
6
|
7
|
0
|
8
|
17
|
9
|
8
|
10
|
0
|
11
|
2
|
12
|
10
|
13
|
22
|
14
|
6
|
15
|
18
|
16
|
0
|
17
|
2
|
18
|
0
|
19
|
6
|
20
|
2
|
Այստեղ ներկայացվում են հարցին սխալ պատասխանած աշակերտների թիվը:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
32
|
33
|
34
|
35
|
36
|
37
|
38
|
39
|
40
|
1
|
2
|
1
|
2
|
3
|
1
|
5
|
2
|
2
|
5
|
4
|
5
|
4
|
4
|
2
|
6
|
5
|
2
|
2
|
4
|
1
|
3
|
3
|
2
|
4
|
1
|
2
|
4
|
2
|
4
|
1
|
2
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
1
|
2
|
1
|
Ստացվում է, որ մենք ունենք աշակերտներ, ովքեր սեպտեմբեր-հոկտեմբեր ամիսները նյութը չեն յուրացրել՝ 8, 13, 15: ԵՎ ունենք հարցեր, որոնց համեմատաբար մեծ թվով [5] աշակերտներ սխալ են պատասխանել՝ 7, 10, 12, 16, 17:
Այսպիսով ուսուցիչը գիտի ինչ պետք է սովորեցնի, իսկ աշակերտը գիտի, թե ինչ պետք է սովորի:
Comments
Post a Comment